‘Voor alles wat gebeurt is er een uur, een tijd voor alles wat er is onder de hemel’

– Prediker 3:1-

God is een God van seizoenen. Dat weten we van de Bijbel. Wij ervaren verschillende seizoenen van God in onze levens. Lees Prediker 3:1-8 maar.

In vers 11 staat ‘God heeft alles wat er is de goede plaats in de tijd gegeven, en ook heeft hij de mens inzicht in de tijd gegeven’. God heeft tijd voor alles. Maar elk seizoen is anders! Daarom is het nieuwe jaar ook belangrijk.

Elk  nieuw jaar is een nieuw profetische seizoen en het is belangrijk om te weten in welk seizoen we zijn. Als je steeds dezelfde dingen in elk nieuw seizoen wilt doen, dan mis je misschien Gods zegen voor dat speciaal bedoelde seizoen.

Hoe weet jij nu in welk seizoen je nu zit? Amos 3:7 zegt dit erover ‘Zo doet God, de Heer, niets zonder dat Hij zijn plan heeft onthuld aan Zijn dienaren de profeten’.

God geeft openbaringen op vele verschillende manieren. In het Oude Testament gebruikt Hij zijn profeten. En in onze tijd, spreekt God nog steeds door zijn profeten maar ook door het lezen van je bijbel of een boek, het zien van een film, of in wat iemand tegen je zegt.

Mag ik je aanraden om voor dit DanielVasten seizoen, je bijbel te lezen….paar keer per dag.

– Bidt voordat je gaat lezen en vraag om  een woord voor jou.

– Geloof dat Gods Woord (ook) voor jou is en dat Hij tot je wil spreken (Joh. 10).

– Geloof dat God een beloner is voor wie Hem ernstig zoeken (Heb. 11:6).

– Lees Gods Woord zoveel mogelijk hardop en verwacht dat de Heilige Geest tot je     spreekt.

– Wat dacht je van wat minder op je Ipad, computer of mobiel? Maar meer  het Woord van God lezen/bestuderen.

– Ga handelen op het woord dat God geeft!

– Schrijf in een notieboekje, wat jij ervaart tijdens het bijbel lezen, wat is er in dat vers voor jou belangrijk. Wat wilt God hiermee zeggen betrekking tot jouw leven. Hoe kan je deze bijbelvers praktisch toepassen in jouw leven.