Havermout ontbijt

havermout

 

Hoe maak je dit gezonde havermout ontbijt klaar?

Ingrediënten voor 1 pers.

  • 1 kopje havermout
  • 2 kopjes amandelmelk, havermelk of andere plantaardige melk
  • theelepel kaneel
  • 3 aardbeien
  • 5 frambozen
  • 7 bosbessen
  • half handje walnoten
  • half handje amandelen.

 

Bereiden

– Als je gebruik maak van de magnetron:

  1. Doe in een kom, je 2 kopjes plantaardige melk of water.
  2. Voeg daaraan toe alle andere ingrediënten
  3. Laat het in de magnetron in 1 ½ minuten warm worden.

 

– Als je havermout in een pannetje wil klaarmaken:

  1. Doe in een pannetje, je havermout samen met 2 kopjes koud water of plantaardige melk.
  2. Zet het pannetje op een middelhoog vuur.
  3. Wanneer het kookt zet je het vuur laag, voeg de overige ingrediënten toe.
  4. Laat je het ongeveer 5 minuten zachtjes doorkoken. Af en toe doorroeren en blijf in de buurt want het brandt snel aan.
  5. Haal na 5 minuten je pan van het vuur, doe je havermout in een kom.

           Eet smakelijk!                                                      

 

                      Variatie tip!

Als alternatief of variatie kun je de havermout ook klaarmaken met schijfjes appel in plaats van aardbeien, frambozen en bosbessen. Of kies je eigen fruit combinatie die jij het lekkerst vindt. Zo kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor stukjes ananas, peer, mango, kersen, of sinaasappel.

Wees creatief !